מפעלות בעולם

מודל פועלנו לשימוש בספורט ככלי חינוכי מהווה פריצת דרך בישראל ובשדה הבינלאומי. אין עוד דוגמה בעולם לארגון-צד של קבוצת כדורגל מקצוענית המפעיל כמויות אדירות של ילדים ובני נוער. הפרויקטים החברתיים שאנו מקדמים טומנים בחובם ידע מצטבר וניסיון רב בהפעלה ובניית תוכניות שונות כבסיס לשינוי חברתי דרך ספורט.  
 
בשנים האחרונות ידע זה מנוצל גם לטובת הרחבת הפעילות מעבר לתחומי מדינת ישראל. אפשרויות לבחינת שיתופי פעולה והרחבת היוזמה בארץ ובחו"ל מתקיימים על בסיס קבוע, ואנו מקבלים הזמנות מגופים וארגונים שונים, בארץ ובחו"ל, לבקרנו בשטח וללמדם את המודלים שפיתחנו ולהציג תוכניות עבודה ייחודיות המתאימות לצורכיהם. 
 
אנו פועלים בזירה הבינלאומית בשיתוף פעולה עם גופים וארגונים מקצועיים החולקים עמנו מאפיינים דומים ומטרות משותפות (כגון קבוצות כדורגל בעלות גישה חברתית או ארגונים אחרים המשלבים בין כדורגל וחינוך). פעילותנו נשענת על העיקרון של שיתוף נציגי קהילות מקומיות בהכנת התוכניות המיוחדות עבור קהילותיהם מתוך מטרה לסייע להם להבין, להפנים וליישם בהמשך באופן עצמאי את שלמדו. 
 
ברגע שנוצר חיבור למטרת שיתוף פעולה ארוך טווח, "מפעלות" מאמנת ומכשירה את הנציגים המקומיים בשטח תוך שהיא מציעה להם מערכת תומכת ומלווה הכוללת התנסות בגיוס משאבים, תהליכי הערכה ומשוב ומתודות הדרכה גמישות שניתן להתאימן בהתאם לצרכים מקומיים שונים שעלולים להשתנות חדשות לבקרים. אנו מספקים לצוות המקומי כלים להעצמה מקומית של החניכים, אותם יוכלו לממש בעצמם בהמשך כדמויות מובילות בקהילה הפועלות לשינוי חברתי דרך ספורט.
 
 עם השלמת תהליך הלמידה, אנו מאפשרים לצוות המקומי להנהיג ולהפעיל את התוכנית בכוחות עצמם וללא נוכחותנו הפיזית במקום ומהווים עבורם מקור תמיכה, ייעוץ וליווי בלבד, על מנת להמשיך את תהליך הלמידה גם מרחוק ובכך לסייע לצוותים ליישם בפועל שימוש נכון ויעיל בכלי החינוכי ומודל הפעילות. הקבוצה המקומית, אם כן, משמשת כשחקן הראשי בעוד נציגי "מפעלות" צופים ותומכים מהיציע ולעיתים מבקרים בשטח למעקב ועדכונים.
 
אנו מאמינים בתפקידנו ובאחריותנו החברתית להפצת הידע והניסיון העשיר שנצבר בארגון לאורך השנים. לאור זאת, אנו נענים לבקשת קהילות המעוניינות בכך ברחבי העולם ללמדם כיצד ניתן להתאים ולהטמיע את התוכנית, לפי מידת הצורך והגמישות הנדרשת.  
 
נכון להיום סייענו לקהילות שונות ברחבי העולם – הרשות הפלשתינאית, ירדן, קונגו, קמרון רואנדה, הודו, בנין, בורונדי, ניגריה  והאיטי –  להתאים את התוכנית לצורכיהם, תרבותם ויכולותיהם, להטמיע את מודל הפעילות ולהשתמש בה כתוכנית ליבה ספורטיבית, חינוכית וחברתית לילדיהם.