להפיק אירוע סוף שנה אזרחית מוצלח לעובדים

שנת 2023 מתקרבת לסיומה ואיתה מגיעים גם אירועים שונים לציון סוף השנה האזרחית, הזדמנות טובה להעניק הערכה וחיזוקים חשובים לעובדי החברה וגם לספק להם חוויה משחררת מעט ונעימה בתקופה מאתגרת ולא פשוטה כמו שאנחנו חווים לאחרונה.

הפקת אירוע / כנס חברה בכלל ואירוע סוף שנה בפרט יכול להיות עניין לא פשוט, בייחוד בימים מורכבים אלו, ויש כמה וכמה דגשים מרכזיים שצריך לתת עליהם את הדעת. אם אתם עובדי מחלקת משאבי אנוש או רווחה בחברה גדולה, אתם כנראה טרודים לאחרונה בין היתר בדאגה לתפירת פרטי אירוע סוף השנה האזרחית לעובדים. בדיוק לשם כך, ריכזנו עבורכם כאן את השלבים הבולטים בדרך להפקת אירוע מוצלח לכולם.

ראשית, רצוי תמיד לזכור כי העובדים הם למעשה הנכס היקר ביותר של כל חברה, ארגון ועסק, וחשוב לתת להם הרגשה אמיתית שמשקיעים בהם, דואגים להם ורואים את פועלם בכל הזדמנות אפשרית. אירוע סוף שנה מהווה דרך מצוינת לעשות את זה וכדי שזה המאורע יעבור בהצלחה ועל הצד הטוב ביותר הנה רשימת הפרמטרים שכדאי בהחלט לדייק בהם:

קודם כל, בחירת לוקיישן

אמנם החורף הישראלי לא נחשב לסוער וקשוח כמו במרבית מדינות אירופה בחודשים הללו של השנה, אבל בכל זאת סביר להניח שבסוף חודש דצמבר יהיה קריר למדי ואולי אפילו גשום, לכן לפני הכל חשוב לבחור בלוקיישן סגור ומקורה עם מיזוג אוויר נעים ודרכי גישה נוחות, כזה שיעניק אווירה חמימה וטובה לכל הבאים. בכלל, אל תנסו לחסוך בהיבט זה של הלוקיישן, סוף שנה אזרחית הוא בהחלט מאורע חשוב שכדאי לציין בחגיגיות ובהוקרה לעובדים ככל שניתן ולכן נסו לבחור מקום לכנס חברה במתחם יוקרתי ונחשב שמציע את מרבית התנאים הנלווים הנדרשים לטובת ערב מהנה ומוצלח.

הקפידו על תפריט הסעדה מגוון ומתחשב

כמעט בכל ארגון או חברה יש כמה עובדים בעלי העדפות ורגישויות תזונתיות כאלה ואחרות, וסביר להניח שגם אצלכם המצב אינו שונה. בין אם מדובר בצמחוניים / טבעונים, שומרי כשרות ספציפית או חלילה מישהו שסובל מאלרגיה מסוימת, לכן חשוב מאוד להכיר היטב ומבעוד מועד מקרים ודגשים אלו ולהקפיד על תפריט מזון ומשקאות שיאפשר לכולם לסעוד וליהנות ממגוון אפשרויות ובעיקר להרגיש כי התחשבו וחשבו עליהם.

שימו לב לנוחיות ולרווחה של כולם

כאשר מפיקים אירוע חברתי עבור העובדים, אתם אחראים על כלל ההיבטים באירוע ובין היתר חשוב לדבר על מרכיב אחד שעלול לעתים להיות פחות נעים – אירועים אלו מהווים במקרים מסוימים קרקע בה הכללים הנהוגים בארגון בשעות העבודה בשגרת היום יום מופרים לעתים, מה שיכול להוביל לאי נוחות של עובדים מסוימים. אם אתם רוצים שהאירוע יהיה נעים לכולם ויעבור "חלק", חשוב להנחות את העובדים לשמור על כללי ההתנהגות המקובלים בארגון גם במהלך האירוע ובעיקר לשים לב אם צצות חלילה התנהגויות חריגות או שישנם עובדים / עובדות המביעים אי נוחות או הימנעות מסוימת.

וכמובן תדאגו לתוכן מתאים ומהנה

זכרו, מדובר באירוע עבור העובדים ולכן לא היינו ממליצים לשלב הרצאה או תוכן מייגע שקשור באופן ישיר לשגרת העבודה, אבל באותה נשימה לא כדאי לסמוך כמובן על העובדים שישעשעו את עצמם במהלך הערב. לכן כדאי לשלב פעילות תוכן מתאימה שתהיה מהנה מצד אחד אבל עדיין תואמת את קוד ההתנהלות של הארגון. אם התקציב שלרשותכם מאפשר, הופעה של זמר אורח או אמן חושים יכולה להיות פתרון מעולה, כאשר גם מתוך צוות העובדים וההנהלה אפשר להפיק הפעלה נחמדה וקלילה שתיתן תוכן נוסף לאירוע, הרבה תלוי ביצירתיות שלכם…

מה היה לנו עד עכשיו?